Saturday, December 13, 2008

Multi Level Marketing (MLM)

Pernah tak satu hari tu member lama tiba-tiba call and ajak minum. Kita pun bukan slalu sangat sembang ngan mamat ni dulu tapi dah orang ajak tu ok je la kan. On the way tu excited gak sebab lama tak jumpa kot la dia nak tunjuk kad kawin ke ape ke. Pastu dah sampai kat kedai mamak tu sembang-sembang la skit citer lama yang takde ape sangat pun. Pastu dah lepas 15 minit keluar ayat sempoi punya "Aku ada masuk program ni, buat duit wooo.. hang nak join tak? masuk la under aku." Huh! Sebab ni ghupenye dia nak jumpa aku. Rasa nak blah time tu gak. Tapi sebab kenal punya pasal lepak la dulu. "Join la program ni, bayar deposit RMxxxx pastu dapat bila dapat downline 5 org kita dapat la balik modal tu." pastu dia sambung lagi "Lepas tu bila downline ni dapat cari orang, kita dapat duit goyang kaki je". Sambil dia dok promote MLM dia tu kita try ubah topic. Membe ni pulak tengok kita wat bodo je sempat lak panggil geng. Kita baru je wat alasan nak blah tiba-tiba ada mamat mana tak kenal pun bole lak lepak join skali. Tolong promote program. Siap datang naik keta besar nak tunjuk dia dah berjaya ngan program tu. Dua orang tak cukup datang lak sorang lagi. Kali ni datang bawak file ngan cash nak tayang kat aku. Pergh dasyat depa ni siap ramai geng datang nak tarik orang baru.

Tapi bila dah ramai datang pastu dengan ketekunan mereka dok promote tu muncul lak idea dalam kepala aku. Baik aku wat depa penat skit promote sebab memang aku takkan join punya benda-benda camtu. Panggil lagi 10 orang pun takpa aku tak heran la. Sambil-sambil aku bagi harapan skit "Bole gak nak join ni.. kalau bole wat side income ok gak kan". Haha dengar aku cakap camtu lagi la depa dok persuade aku. Aku pun lagi layan tapi bila depa syok cakap aku wat muka tak minat. Hehe dalam hati ada gak rasa nak blah dari situ. Rasa nak lempang sorang-sorang pun ada sebab buang masa aku je. La ni biaq aku yang buang masa depa. Biaq depa penat skit. Aku memang tak sebut pun nak blah tapi sebab depa pun dah penat kot. Mula la sorang-sorang sebut ada hal kat tempat lain la, ada recruit baru tempat lain la, lantak la.

Aku bukan nak cakap benda-benda camtu takleh buat duit. Memang ramai yang hidup wat keja camtu tapi sorry la aku nak join. Bayar deposit banyak, pastu cari-cari orang lak. Dengan bisnes actual depa pun tak jelas. Pusing-pusing bole dapat duit. Yang kena tipu pun ramai. Banyak lagi cara kalau nak buat duit senang. Ada gak Multi-Level Marketing program yang tak payah keluar modal camtu. Aku tulis ni pun dapat duit gak skit. Senang-senang je tak payah keluar modal pun. U all pun mesti ada cerita camni kan. Share-share ler..

3 attacks:

~ HuSnA FaDziL~ December 13, 2008 at 5:49 AM  

ahahahahahahaa...!!!
adeehh...sakit perut gelak byk sgt..!!
huhuhu...ksian plak dgr ur story..mujoq otak u geliga..

so far blom ada experience mcm tu larr..tp i admit kalau berdepan dgn situasi mcm ni,mmg susah nk tolak...especially hal2 yg melibatkan duit nih..mcm ur case nih mesti kena labur certain amount yg agak byk...even nk labur duit yg sikit2 pun dah rasa beban...

lebih kurg mcm direct selling laa jugak...mula2 ckp nk curik masa kejaaapp jer...pastu dok pok-pek-pok-pek..last2 nk tutup mulut dorg,kitapun beli...balik2 kena tipu..aaiisskk...that's y i really hate these people..bkn nk hina dorg tu tp dorg nih mcm xreti bahasa plak bila kita ckp xmau tu xmau la...x faham2 lsg..
mujo i xde blackbelt..klu x dah lama kena..

haaiiyaakk...!!
watcchaaa...!!
deshuumm..!! deshuumm..!!
aboogerrnn...!!!
fire..!! fire..!!

hee~
that's all from me...(^_^)v...

Ridhuan December 15, 2008 at 3:53 AM  

hehe forgot to mention tu citer lama dah 2-3 tahun kot.
try la kena skali baru tau haha..

~ HuSnA FaDziL~ December 16, 2008 at 1:14 AM  

xyah nk try2...
semlm dah terkena...
ntah aper2 ntah nk suh masuk AMbank group nihh..

Related Posts with Thumbnails

Nang it

  © Duan Says... The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP