Friday, March 27, 2009

-keghorLimbong-: HARGA AYAM TURUN.....KFC TURUN X.......

In respond to -keghorLimbong-: HARGA AYAM TURUN.....KFC TURUN X....... No way la harga KFC tu nak turun. Kalo setakat harga ayam turun tu depa wat dono je.. Tak payah amik contoh susah macam kfc or mekdi.. cuba tengok restoran franchise paling popular zaman milenium... Mamak Restaurant or Restoran Nasi Kandar kalo kat negeri utara. Dulu depa kata harga roti canai dengan harga air naik sebab harga minyak naik.. Memang pun harga minyak naik to the highest level ever in Malaysian history. Orang pun tak bole nak kata apa la kan. Kalo nak lawan cakap dengan si mamak tu awek cun pun bole berjanggut.. Skarang ni harga minyak dah turun lower than ever. Cuma tak lebih rendah dari RM1.92 macam time Anwar dok keja kerajaan lagi dulu tu.. Harga air ngan roti canai maintain.. kos dah kurang skit.. untung dah naik banyak.. Apa ni macha!!???

Apa masalah negara skarang ni hah? Selain daripada lakonan politik kat TV tu? Dulu ada dengar pasal gula tak cukup.. skarang ni dah cukup ke blom? Apa dah jadi dengan Robert Kwok yang digelar Raja Gula Asia tu? Dia telan gula semua ke sampai abis ataupun depa buat kuih bakul banyak sangat time gong xi fa cai. Beras cukup? Jumlah pengangguran dah kurang? Ekonomi negara dah stabil? Tak dengar pun report kat TV. Tiap hari tunjuk muka-muka yang sama dok kejar jawatan dalam parti sampaikan PATI makin ramai pun tadak sapa amik tau. Tiap kali musim hangat politik je.. mesti cerita lain terbenam.. ignored.. sebab nak maintain sales kot.. or sebab memang wajib tayang pasal tu.. Skarang ni ramai yang dah makin meluat dengar cerita politik mainan je. Kalau kat paper ngan tv nasional tunjuk pasal lain pun mesti ramai yang tengok. Viewer Astro pun mesti makin ramai time macam ni sebab depa bosan tengok cerita yang sama kat tv free tu.

Read more...

Tuesday, March 24, 2009

Majalah Lucah Artis Melayu

Di suatu senja, aku sedang berlegar di sebuah kompleks mencari sesuatu yang belum pasti. Ke sana ke mari aku berjalan mencari sesuatu yang istimewa untuk dijadikan hadiah. Hati masih buntu walaupun pelbagai benda di depan mata. Aku hanya tinggal beberapa minit lagi untuk membuat keputusan. Tiba-tiba aku tersentak apabila dari jauh kulihat gunung-gunung berapi yang hampir meletup. Dicelahnya jurang-jurang yang akan menelan sesiapa sahaja yang jatuh kedalam. Masa semakin suntuk untuk aku mendapatkan apa yang aku cari namun rasa ingin tahu mengawal diriku untuk mendekati. Kenapa ada gunung berapi di sini? Tergantung kat kedai runcit pulak tu.


Ni gambar version lama aku jumpa kat intenet. Takyah tengok lama-lama

Rupa-rupanya majalah Mangga. Latest version kot. Aku nak tau gak sapa yang sanggup jadi cover depan tu tapi takde time la pulak. Aku betul-betul tengah urgent time tu and I said to myself "Len kali la aku tengok.. lagipun majalah tu memang camtu pun". Lepas tu aku pun pi la settlekan my mission. Dah selesai semua.. bila balik rumah teringat lak pasal majalah tadi tu. Lama aku tak tengok majalah tu. Nak beli jangan harap la. Tapi kalau ada orang beli bole la aku join baca kan. Nasib baik la orang-orang sekeliling aku ni tak baca benda-benda macam tu. Kat umah membe aku sorang tu penuh majalah Mastika je. Kalo kat umah aku ni Auto Trader je banyak sebab agent keta dok sini sorang.

Tapi aku curious la. Sape yang dok baca majalah Mangga tu. Makin hari makin dasyat isi kandungan dalam tu. Yang aku tau.. tiap-tiap edition mesti ada photoshoot tepi kolam or dalam kolam. Kalo nak buat photoshoot kat taman ke, tepi tasik ke, tepi masjid ke tak bole ke? Dah dok tepi kolam tu takkan nak pakai baju kurung kot kan.. at least swimsuit gak ler pastu senang nak terjun. Memang dari dulu lagi ada scene camtu tapi skarang ni sampai front page pun depa tayang yang macam tu jugak. Senang nak promote sales kot. Nanti budak-budak tengok bole suruh bapak belikan.

Perlu ke ada majalah macam tu? Dari dulu lagi maintain je ada kat kedai mesti la ada pembaca setia.. kan? Kalo pasal contents gossip-gossip tu lantak depa la nak tulis apa pun. Takde hal la. Aku still curious la sapa 2 orang covergirl yang over-exposed tu. Hari tu sempat tengok dari jauh je. Nak pi cari pun rasa cam nak wat benda tak elok lak kan. Baik tak payah hehe. Tengok tak sengaja takpe.. Artis pun agak-agak la nak dressing pun depan camera. Kalo belakang camera tak pakai pe pun orang tak amik tau except kalo ada gak nak menyebok. Sebab apa orang suka amik tau pasal artis? Perlu ke ada rancangan macam Melodi tu? Apa cerita depa semua nak amik tau. Depa pakai apa pun nak tiru. Lifestyle depa pun nak tiru. Kalo filter dulu mana yang baik dijadikan teladan mana yang buruk dijadikan sempadan takpe la jugak. Ramai artis-artis yang bagus, berjaya dalam bisnes la apa lagi tapi macam takde orang amik tau pun pasal tu.

Read more...

Cantik vs Bijak


LONDON: Kajian baru mengesahkan lelaki lebih rela keluar bersama dengan wanita cantik yang bodoh daripada wanita bijak tetapi kurang menarik.

Tinjauan menunjukkan 73 peratus lelaki lebih berkemungkinan memilih gadis seperti pemenang siri Celebrity Big Brother’s, Chantelle Houghton berbanding bintang Cabaran Universiti, Gail Trimble.

Lebih separuh lelaki berkata otak yang bijak tidak penting selagi wanita itu cantik kerana ia penting untuk mengagumkan rakan mereka. Lapan daripada 10 lelaki berkata, mereka tergugat dengan gadis bijak. - Berita Harian 24/3/2009


Apa kata wanita Malaysia? lelaki Malaysia? mari kira lihat..

Read more...

Friday, March 20, 2009

Friendster Dah Tak Private


Untuk menimbulkan cerita kat sini.. Friendster dot kom yang hempa semua dok pakai tu dah tak private la ni. Sebab gambaq private pun orang lain dah bole tengok la ni.. Sapa yang suka letak gambaq sexy2 ka atau gambaq tak pakai baju ka dalam private folder tu baik hati2 hahah. Macam yang hempa semua tau.. la ni Friendster pun dah tiru Facebook pasal status update la sampai la apa yang hempa comment kat orang lain pun orang lain tau. Kalau dalam Facebook benda ni memang dah biasa tapi ada limit gak. Kalo yang nak extra privacy tu bole adjust setting. Tapi dalam Friendster aku tak tau la bole adjust setting ke tak sebab aku pun tak try lagi.

Ok kalo stakat status update tu tadak hal la kan kalo orang tau tapi skarang ni kalau ada orang comment kat private picture pun "rakan-rakan" lain akan tau. Ceritanya mula macam ni.. Semalam ada la membe aku ni letak comment ayat leleh punyer kat gambaq private awek dia. Pastu awek dia pun balas dengan ayat2 yang tak kalah bisanyer.. Depa dua orang ni mesti budget depa dua je yang nampak benda tu padahal benda tu dah jadi perbualan petang tadi time minum kat jayati. Bukan stakat dapat baca, gambaq private awek dia pun semua orang dah tengok. Seb baik la gambaq tu tutup aurat. Kan dah tak private kalo camtu. Nak tiru Facebook punya pasal privacy orang jadi masalah. Kalo problem ni tak settle mesti lepas ni makin kurang pengguna Friendster. Sebelum ni dah la banyak problem phishing a.k.a cyrus the virus.

Read more...

Sunday, March 15, 2009

Men and Woman Again


Received this in my email. Might be worth sharing.

Difference between Women and Men

1.NAMES
If Laurie, Linda, Elizabeth and Barbara go out for lunch, they will call each other Laurie, Linda, Elizabeth and Barbara.
If Mark, Chris, Eric and Tom go out, they will affectionately refer to each other as Fat Boy, Godzilla, Peanut-Head and Scrappy.

2.EATING OUT
When the bill arrives, Mark, Chris, Eric and Tom will each throw in a $20, even though it's only for $32.50. None of them will have anything smaller and none will actually admit they want change back.
When the women get their bill, out come the pocket calculators.

3.MONEY
A man will pay $2 for a $1 item he needs.
A woman will pay $1 for a $2 item that she doesn't need, but it's on sale

4.BATHROOMS
A man has five items in his bathroom: a toothbrush, shaving cream, razor, a bar of soap, and a towel from the Marriott.
The average number of items in the typical woman's bathroom is 337. A man would not be able to identify most of these items

5.ARGUMENTS
A woman has the last word in any argument.
Anything a man says after that.. is the beginning of a new argument.

6.CATS
Women love cats.
Men say they love cats, but when women aren't looking, men kick cats.

7.FUTURE
A woman worries about the future until she gets a husband.
A man never worries about the future until he gets a wife.

8.SUCCESS
A successful man is one who makes more money than his wife can spend.
A successful woman is one who can find such a man.

9.MARRIAGE
A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change , but she does.

10. DRESSING UP
A woman will dress up to go shopping, water the plants, empty the garbage, answer the phone, read a book, and get the mail.
A man will dress up for weddings and funerals.

11. NATURAL
Men wake up as good-looking as they went to bed.
Women somehow deteriorate during the night.

12. OFFSPRING
Ah, children. A woman knows all about her children. She knows about dentist appointments and romances, best friends, favorite foods, secret fears and hopes and dreams.
A man is vaguely aware of some short people living in the house.

13. THOUGHT FOR THE DAY
Any married man should forget his mistakes. There's no use in two people remembering the same thing

What would you say about this? Leave your comments.

Read more...
Related Posts with Thumbnails

Nang it

  © Duan Says... The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP